Zavede Facebook tlačítko „nelíbí“?

Úvodní stránkaZavede Facebook tlačítko „nelíbí“?
23.prosinec 2014 od Radush v rubrikách GigaTech, Nové články
štítky IT, PC, Životní styl
Během prosincové tiskové konference představil zakladatel nejoblíbenější světové sociální sítě Facebook Mark Zuckerberg zvažované plány o přidání tlačítka vyjadřujícím, že se uživateli facebooku sdílená položka nelíbí. Dosud totiž existuje pouze tlačítko přesně opačné – tedy „líbí“. Hlasy po vložení nové funkce se ze strany uživatelů ozývají již delší dobu, nicméně celá věc má své velké „ALE“. Pojďme si nyní Zuckerbergovy argumenty poslechnout. „Při zavedení tohoto tlačítka nás nejvíce tíží obavy, aby nedošlo ke znevažování či dokonce ponižování“, shrnul zakladatel Facebook hlavní riziko. Uvedl též, že je to zároveň důvod, proč možnost „nelíbí“ dosud nefunguje. V současné době se na Facebooku denně objeví více než 4,5 miliardy voleb tlačítka „líbí“, což svědčí o ohromném zájmu uživatelů vyjadřovat své emoce. Pro Facebook je to jasný signál, že o sdílení svých pocitů lidé stojí. Nyní však mohou vyjádřit pouze pocit pozitivní, což i samotný Zuckerberg ohodnotil jako nedostatečné. tlaco   „Mnohokrát v životě sdílí lidé na Facebooku smutné momenty z vlastních životů. Často nám říkají, že necítí jako správné sáhnout po tlačítku „líbí“, zkrátka právě proto, že „líbí“ není tou pravou emocí. Lidé chtějí mít možnost volby „nelíbí“, protože touží říct, že ta která věc není dobrá pro svět. Rádi by vyjádřili větší škálu emocí, než jen tu jedinou“, uvědomuje si Zuckerberg. Avšak i fungování již několikrát zmíněného tlačítka „líbí“ vzbudilo v minulosti reakce okolí, že tímto způsobem sociální síť shromažďuje data o zájmech a návycích jednotlivých uživatelů, což mnozí chápou jako zneužitelné a též soukromí narušující. Velkou diskuzi rozproudila kauza ohledně „falešných líbí“, kvůli nimž dochází k umělému zvyšování popularity. Mnohé firmy využili nabídky na zakoupení určitého počtu voleb „líbí“, aby tímto způsobem propagovali vlastní produkty. Reakce Facebooku na sebe nenechala dlouho čekat a společnostem, které tyto služby nabízejí, vyhlásil boj. Ale vraťme se zpět k původnímu tématu. Z řad zainteresované veřejnosti se ozývají hlasy, jež vyjadřují pochybnosti, že by kdy Facebook tlačítko „nelíbí“ zavedl. Důvodem této nedůvěry je skutečnost, že cílem společnosti je vyvolávat v lidech pocit štěstí, díky kterému síť opět navštíví, ne náladu přesně opačnou. Je tedy možné, že Facebook bude spíše hledat možnost, jak uživatelům umožnit vyjádřit širší škálu pocitů, ale nikoli jen prosté „libí“ nebo „nelíbí“. Kterou zvažovanou cestou se Facebook vydá, ukáže však s jistotou teprve čas. Uživatelé se tak musí prozatím nechat překvapit. Důležité však v tomto ohledu je, že diskuze již začala. Vyjádření Marka Zuckerberga - http://redstagdigital.com/tag/social-media.
Radush Autor Radush