Těhulky, choďte plavat!

Úvodní stránkaTěhulky, choďte plavat!
12.září 2017 od Dee v rubrikách Zdraví, O dětech, Sport
štítky děti, rodiče, Rodina, Těhotenství, Plavání

I špatné věci mohou být k něčemu dobré, napadlo mě dnes odpoledne, když mi má gynekoložka, oznámila, že pořád ještě nevážím tolik, jako v tomto týdnu při mém prvním těhotenství. Totiž před létem mi zjistili těhotenskou cukrovku a s ní přišla i dieta. Tedy byla to hrůza smířit se s tím, že už si nebudu moci dát až do podzimu cukr, zmrzlinu, džus, čokoládu a co víc, že budu muset dokonce omezit i přísun ovoce a hlavně MEDU!! Hroutil se mi svět. Bylo to v době, kdy se mi zrovna tak moc chtělo stále něco ochutnávat!

Na druhé straně musím přiznat, že jsem do teď díky dietě a pohybu ještě docela obratná a ohebná, i když snažit se bez ručkování posadit ve vaně, ve stoje si zavázat boty, sebrat hračku nebo drobek ze země, je teď už opravdu nepředstavitelně těžké. Tedy hlavně v noci, tam mám někdy tendence si ten malý soudek na břiše pěkně chytit a s velkým uuuuuuuf ho přehoupnout na druhou stranu. A to tam mám “jen malý soudeček”.

Pravdou je, že přibrat hodně kilo mě děsilo nejen tenkrát, ale i teď. Od střední školy jsem zvyklá stále cvičit, takže v případě těhotenství jsem si přála alespoň se moci hýbat. Tedy jde to, ale nedokážu si představit přibrat víc, a to má maminka se mnou přibrala dvakrát tolik! Jak ta to mohla všechno unést, to mi dodnes hlava nebere, je to drobek.

A jak tedy přibírat v těhotenství rozumně?

No, pokud nemusíte, tak dietu nedržte! Stačí jen hlídat si trochu velikosti porcí a pak taky některé složky především však cukr, který je ale bohužel skoro všude. A co nejvíc pomůže? Hýbat se! Choďte na procházky (já teď pořád chodím na houby), cvičte si na míči nebo těhotenskou jógu (tu opravdu MOC doporučuji- zvlášť pokud trpíte nadýmáním, špatným trávením, lehkým tvrdnutím břicha, skvěle vás uvolní). 

A nebo vyzkoušejte plavání! Ne, že by to byl pro mě zrovna “nový pohyb”, ale je to jiné, než když si plavete samy. Děsně si to s maličkou užíváme! Nechcete to taky zkusit? Ani být vlastně těhotná nemusíte! 

Plavání je prima sport. Já k němu byla donucená ještě na vysoké škole, “učitelky přeci musí umět plavat”! Jak já to nenáviděla, ale teď rozhodně nelituji. Dodnes slyším naši tělocvikářku, jak říká: “Hlavně plavejte, holky, i potom! Budete za to moc rády!” A já JSEM! Dokonce i teď v těhotenství. 

A proč je dobré plavat v těhotenství?

Plavání posiluje a zároveň uvolňuje svaly potřebné k porodu. Posilujete nejen pánevní dno, ale také zádové svalstvo, uvolňuje se vám pánev. Zároveň také podporujete cirkulaci krve, ulehčujete kloubnímu systému a ze všeho nejvíc se zbavujete napětí a stresu. 

Samozřejmě je dobré to nepřehánět, takže pokud nejste “dobrý plavec” ani ve stavu netěhotném, raději choďte s kamarádkou nebo do kurzu plavání pro těhotné, který určitě poblíž vás nějaká organizace pořádá. Je dobré cítit při plavání jistotu a bezpečí, takže zbytečně neriskujte a snažte si to především užít. 

Mě na tom teď asi nejvíc baví, že i přesto, že si často připadám jako balón nebo velryba, ve vodě tomu tak není! Voda mě nadnáší a já se cítím najednou tak lehounká

A za to vám to, těhulky, stojí! Věřte mi!

Dee Autor Dee