Snižujeme krevní tlak sportem a bez léků

Úvodní stránkaSnižujeme krevní tlak sportem a bez léků
25.únor 2016 od Magda v rubrikách Nové články, Sport, Zdraví
štítky Česko, Vysoký tlak, Zdraví, Životní styl
Máte problémy s vyšším krevním tlakem? Říkají vám doktoři, že pokud hodnoty neklesnou, budou muset výšku krevního tlaku začít regulovat prášky? Vyhýbáte se konzumaci chemických prášků a raději vždy volíte nejdříve léčbu přírodní cestou? Jestli ano, tak pro vás máme skvělou zprávu. I vysoký krevní tlak může být snížen bez konzumace prášků. Existuje hned několik metod a pomáhá i sport. Několik metod, jak snížit krevní tlak bez léků si nyní představíme.
Snižujeme krevní tlak sportem a bez léků

Vždy konzultujte s lékařem

Každou změnu svých návyků byste vždy měli nejprve konzultovat s lékařem a jeho radou se řídit v první řadě. Pokud lékař usoudí, že je na čase regulovat tlak pomocí prášků, respektujte jeho rozhodnutí a zahajte konzumaci léčiv. Stále můžete ještě praktikovat přírodní metody a když tlak snížíte, lékař prášky vysadí.

Pravidelný pohyb a snížení váhy

Nejčastějším doporučením je snížení tělesné váhy za pomoci pravidelného pohybu a cvičení. Cvičení musí být pro tělo příjemné, rozhodně byste jej neměli extrémně zatěžovat a unavovat. Problémy se zvýšeným tlakem ale nemají pouze lidé s obezitou, ale i lidé ve váhovém průměru. Ti by se měli zaměřit nacvičení pro zvýšení tělesné kondice, nikoliv na úbytek tuků. Zejména osoby se sedavým zaměstnáním by si každý den měli najít alespoň 45 minut na cvičení.

Ideální je jóga

Mnoha odbornými a nezávislými studiemi je potvrzeno, že vynikajících účinků na snížení krevního tlaku dosahuje pravidelné cvičení jógy. Toto východní cvičení je totiž zaměřeno na uvolnění těla i mysli a v několika případech dosáhly osoby pravidelným cvičením jógy stejného výsledku snížení krevního tlaku, jako osoby, které konzumovaly léky na hypertenzi.

V jídelníčku omezte sůl a výrazná koření

Vhodná je také úprava jídelníčku. Měli byste se snažit minimalizovat množství soli a také kořenících směsí. Ty zpravidla obsahují také velmi mnoho soli a agresivních složek pro tělo. Nemusíte se ale bát, že s omezením soli přijdou vaše pokrmy o chuť. Naučte se využívat přírodní bylinky, ideálně čerstvé. Ty mají také výraznou chuť a tělo nijak nezatěžují a mohou pomoci snižovat krevní tlak.
Magda Autor Magda