Seriál vybavení automobilů – díl 4.: Systémy kontroly v jízdním pruhu

Úvodní stránkaSeriál vybavení automobilů – díl 4.: Systémy kontroly v jízdním pruhu
11.říjen 2015 od Magda v rubrikách Auto-Moto, Nové články
štítky Auto
Podle statistik je většina dopravních nehod způsobena nechtěným vyjetím z jízdního pruhu. Tato situace se stává velmi často a řidič ani nemusí být unavený. Stačí jen, aby na 2 vteřiny ulevil od pozornosti – zadíval se z okénka, podíval se na děti, hovořil se spolujezdcem nebo se jen zamyslel. Vyjetí z jízdního pruhu může mít až fatální následky. Naštěstí moderní technologie v automobilech už dokáží rozpoznat i tento problém.
Systémy kontroly v jízdním pruhu

Senzory, které neustále sledují prostor před autem

I v této oblasti hrají podstatnou roli senzory. Ty totiž neustále monitorují prostor před automobilem. Jejich jedinou funkcí rozhodně není jen měřit a vyhodnocovat vzdálenost překážky před autem, ale i sledování samotné silnice. Pokud jsou na silnici dobře viditelné pruhy, tak sám automobil dokáže rozeznat, zda v daném pruhu jedete nebo bez vašeho vědomí přejíždíte do pruhu jiného.

Jak auto reaguje?

Aby byly systémy jízdy ve stejném pruhu aktivovány, musí jet automobil nejméně rychlostí 65km/h (přesné rychlosti se liší u jednotlivých značek aut). Systémy jsou aktivní jen v případě, že je na silnici dobře viditelné dopravní značení – jízdní pruhy. Podle těch se senzory orientují. Systémy začnou reagovat a upozorňovat řidiče při nechtěném přejíždění do jiného jízdního pruhu. Nejprve signalizací na přístrojové desce, později také akustickým signálem. Systémy upozorní řidiče na přejíždění do pruhu pouze v případě, že předtím nebyly použity směrové blinkry.

Další téma – přizpůsobení podvozku danému terénu

Další téma věnujeme podvozku automobilů a nastavení šasi a tlumičů. Podle druhu terénu a způsobu jízdy mohou být tlumiče a celý podvozek na automobilu upraveny tak, aby byla jízda co nejpohodlnější a nejbezpečnější. Více už v příštím díle.
Magda Autor Magda