Proč se Volvo rozhodlo neprodukovat nadále airbag pro chodce?  

Úvodní stránkaProč se Volvo rozhodlo neprodukovat nadále airbag pro chodce?  
1.leden 2015 od Magda v rubrikách Auto-Moto, Nové články
štítky Auto
Automobilka Volvo je známá tím, že všechny modely s touto značkou na kapotě jsou konstruovány tak, aby nenabízely jen maximální komfort při jízdě a dobrou ovladatelnost automobilu, ale také maximální bezpečí. A to zejména díky masivní a kvalitní konstrukci automobilu, díky moderním senzorům a také díky systému airbagů, které se neustále zdokonalují. Doslova přelomovou událostí byl vývoj airbagu pro chodce, který s velkou kampaní uvedlo Volvo na trh v modelu V40 v srpnu 2012. Od té doby o tomto airbagu není moc slyšet. Proč? Volvo se rozhodlo, že ho do dalších vozů nebude zařazovat. Co je vlastně airbag pro chodce? Airbag pro chodce byl novinkou z vývojové dílny Volvo, který měl zajistit, aby při srážce vozidla s chodcem minimalizoval rizika vážného zranění. Pomocí testů bylo totiž dokázáno, že při srážce s chodcem průměrné velikosti dopadá lidské tělo na kapotu automobilu. Hlava pak v nekontrolovatelném pohybu míří přímo k čelnímu sklu, do kterého narazí s velkou razancí. Riziko poranění hlavy a páteře je velmi vysoké. A právě tomu měl airbag pro chodce zamezit. Při nárazu do chodce se totiž zpod kapoty nafukuje airbag, který se rozprostře na čelním skle. Tento airbag výrazně tlumí náraz hlavy do skla a zabraňuje vážnému poranění. Předveden byl jako revoluční novinka, ale nyní to vypadá, že doslova upadne v zapomnění. Volvo jej totiž nemá v plánu využívat v dalších modelech. Slepá větev – raději důraz na aktivní bezpečnost Detaily o tomto rozhodnutí objasnil v loňském roce Lex Kerssmakers, viceprezident této švédské automobilky. Ten zdůraznil fakt, že navyšování množství vaků v automobilu je skutečností, která srážkám nepředejde. Volvo se chce totiž více zaměřovat na prvky aktivní bezpečnosti. Stejně tak, jako jsou vyvinuty i senzory pro snímání mrtvého úhlu nebo varování před neúmyslným opouštěním jízdního pruhu. Přesně touto cestou se chce Volvo vydávat – tedy zamezit problémům, nejen zmírnit jejich následky. Veškeré úsilí nyní věnují systému City Safety, který před přejezdem třeba i sám zastaví. Nakonec rozhovoru pro australský server GoAuto pan Lex Kerssmakers uvedl - Raději budeme mít auto, které zabrzdí, než které něco trefí.
Magda Autor Magda