Pohankové lívance (bezlepkové)

Úvodní stránkaPohankové lívance (bezlepkové)
27.květen 2015 od Lenka v rubrikách Hobby a zahrada, Nové články, Zdraví
štítky Recepty, Vaření, Ženy, Životní styl
Někdy mám pocit, že jím jen a jen mouku. Vyskytuje se téměř v každé snídani a večeři. A i když se snažím péci z celozrnných typů mouky - špaldové nebo pšeničné - více či méně pak tato jídla obsahují lepek. Dle některých názorů na stravování je lepek ve větším množství pro náš organismus zatěžující (lepí se na stěny střev a ty pak nepracují, tak jak by měly) a tak jsem se rozhodla občas vyzkoušet nahradit klasickou mouku například pohankovou nebo jahelnou, které jsou přirozeně bezlepkové. Někdy to může být náročnější, protože mají samozřejmě jiné vlastnosti. Pohankové mouce je třeba dát čas, aby nabobtnala, vsákla vodu, jinak hrozí, že se těsto nespojí a bude se trhat.

Ingredience

1 hrnek pohankové mouky 1 hrnek kefíru 1 vejce 1 banán 40g másla

Navrch

povidla, tvaroh nebo zakysanou smetanu skořici

Postup

  1. V míse smícháme mouku a kefír. Necháme půl hodinky odpočinout. Kefír kupuji přímo od mlíkaře, je velmi hustý, téměř jako jogurt. Proto v obchodě raději vybírejte kefír nebo podmáslí bez přídavku škrobu a s vyšším obsahem tuku (3%).
  2. Potom do těsta přidáme na kousky nakrájený banán a celé vejce. Rozmixujeme mixérem na hladkou hmotu.
  3. Na pánvičce si rozpustíme máslo. Necháme zchladnout a přidáme do těsta. Díky tomu nebudeme muset při pečení používat nadměrné množství oleje, ale lívance přesto nebudou vysušené.
  4. Lžicí tvoříme na nepřilnavé pánvi malé lívance. Poté, co se objeví bublinky a zlaté okraje otočíme a smažíme z druhé strany. Smažíme na středním stupni.
  5. Hotové lívance ochutíme nejlépe domácí zavařeninou, trochou tvarohu a skořice. Není potřeba používat k dochucování cukr, protože těsto je oslazeno přirozeně sladkým banánem.
Dobrou chuť!
Pohankové lívance

Pohanka

Pohanka pochází z jihovýchodní Asie a v Čechách se pěstuje od dob středověku. Je významná vysokým podílem rutinu, který umožňuje lepší vstřebávání vitaminu C a dále je důležitý pro správné fungování cévního systému. Pohanka obsahuje vysoké množství železa, dalších prvků a je zdrojem vlákniny.
Lenka Autor Lenka