Podceňovat regeneraci svalů se rozhodně nevyplácí

Úvodní stránkaPodceňovat regeneraci svalů se rozhodně nevyplácí
17.červen 2015 od Magda v rubrikách Nové články, Sport, Zdraví
štítky Fitness, Hubnutí, Sport, Zdraví, Ženy, Životní styl
Jaro, léto a začátek podzimu jsou pro sportování v jakýchkoliv oblastech ideálními obdobími. K různým druhům sportů se dostávají nejen profesionálové, ale také rekreační sportovci a amatéři. Aby bylo sportování v jakékoliv oblasti účinné, je zapotřebí správným způsobem zatěžovat svaly a organismus. Každý vrcholový sportovec ale ví, že stejné úsilí, jako na posilování a zatěžování svalů, musí věnovat také jejich správné regeneraci. Ta je také velmi důležitá.

Co se může stát, když je regenerace nekvalitní?

Nedostatečná, nebo nesprávně provedená regenerace svalů může vést k mnoha svalovým problémům. Základním a nejčastějším problémem jsou křeče po sportu i při sportu dalším. Svaly vám hlásí, že se v době odpočinku nestačily dostatečně uvolnit a jsou stále překyselené. Horším problémem může být například svalová horečka, kdy máte pocit, že jsou vaše svaly v jednom ohni. Bolest může dokonce přejít i do kloubů, což je také velmi nepříjemné. Pokud svaly dostatečně nezregenerují, nejsou připraveny na další zátěž a nebudou tak účinně posilovány.

V posilovně neposilovat stejné partie 2x za sebou

Pokud posilujete své svaly v posilovnách a fitness centrech, kde formujete svou postavu, tak je z hlediska regenerace velmi důležité, abyste neposilovali stejné svalové partie 2x za sebou. Ke svalovému růstu totiž dochází i několik dní po samotném cvičení a svaly potřebují odpočinek. Pokud nemáte možnost posilovat jiné partie, měla by být pauza mezi posilováním stejných partií alespoň 48 hodin, aby se svaly stihly dostatečně uvolnit.

Pro lepší uvolnění kombinujte teplo a chlad

K lepšímu uvolnění namožených svalů je skvělým pomocníkem střídání tepla a chladu. Při nadměrné zátěži například při běhání dochází ke zvýšené bolestivosti a ztuhlosti svalů v lýtkách. Svaly nejprve zchlaďte ve studené vodě a pak jim dopřejte teplý zábal. Takto po dvou hodinách znovu opakujte. Na noc je ideální variantou masáž svalů regeneračními oleji.
Magda Autor Magda