Plavání aneb jako rybkou ve vodě

Úvodní stránkaPlavání aneb jako rybkou ve vodě
26.září 2014 od Radush v rubrikách Nové články, Sport
štítky Plavání, Sport
Toužíte – li zhubnout, posílit svaly nebo se prostě jen dobře cítit, plavání je pro Vás tou ideální variantou. Má celou řadu výhod a je vhodné pro každého bez rozdílu věku. Patří mezi aerobní sporty, při kterých se spalují kalorie a zároveň dochází ke zlepšování fyzické kondice. Pro tělo se jedná o přirozený pohyb, při kterém díky rovnoměrné zátěži šetříte klouby, čímž se stává tou pravou variantou i pro lidi s vyšší hmotností. Účinky vody způsobí, že se tělo nadnáší bez ohledu na vlastní váhu a nedochází tím k otřesům, které namáhají klouby i kosti. Zároveň je však pohyb ve vodě náročnější než na souši a tělo tedy spaluje mnohem více kalorií. Teplota vody bývá zpravidla nižší než teplota těla, to se proto musí zahřívat, čímž dochází navíc k další spotřebě energie. Tato pohybová aktivita pomáhá dostat se do lepší kondice a může být z těchto důvodů ceněna zejména při začátcích sportování, než je tělo připraveno i na jiné druhy sportů. Lékaři proto často doporučují plavání i k rehabilitaci po úrazech končetin. plavání Kromě pohybového aparátu má tento sport pozitivní vliv i na činnost srdce a oběhový systém. Při plavání dochází rovněž ke zvětšování kapacity plic a to zejména tehdy, dýcháte – li do vody. Mezi další nesporné výhody plavání patří, že při něm nedochází často ke zranění. Je – li Vaším cílem zhubnout, doporučuje se plavání nejméně třikrát týdně. I zde opět platí pravidlo, že budete – li sportovat v pravidelnou dobu, zjistíte, že máte méně důvodů k výmluvám a odkládání. Stanovte si cíl v podobě určité uplavané délky. Vězte, že trénovaný člověk by měl bez problémů uplavat nejméně dva kilometry. Zvolte si konstantní rychlost a vždy zhluboka dýchejte. Zkuste se dostat na ideální tepovou frekvenci. Tu poznáte zhruba tak, že jste během pohybu schopen bez problémů mluvit. Před tím než uplavete své první kilometry, je však dobré osvojit si správné plavací techniky. Mezi nejčastější styly patří prsa, kraul a znak. Za první způsob vám vaše záda poděkují pouze tehdy, budete – li vydechovat do vody, v opačném případě může dojít až k poškození bederní páteře a svalů za krkem. Znak se doporučuje zejména při bolestech zad. Kraul je obecně považován za nejrychlejší a fyzicky nejméně náročný způsob plavání. K procvičení co největšího počtu svalů je výhodnou variantou střídání všech stylů. Nespornou výhodou plavání je, že se nejedná o finančně náročný sport. Ke štěstí Vám budou stačit plavky, brýle do vody, ručník a v zimním období vstupenka do bazénu.
Radush Autor Radush