Na kole k lepší postavě

Úvodní stránkaNa kole k lepší postavě
28.září 2014 od Radush v rubrikách Nové články, Sport
štítky Cyklistika, Sport
Cyklistika patří mezi nejoblíbenější sporty a to ať už jí provozujete za účelem zlepšení celkové kondice anebo k jejímu primárnímu účelu - tedy zkrátka k přepravě.  Jedná se o další z aerobních sportů, během kterých dochází ke spalování kalorií a zlepšení celkové kondice. Cyklistika je vhodná pro každého bez ohledu na věk a dokonce i počet kil. Podobně jako plavání je tato aktivita laskavá ke kloubům a kostem. Není vždy na první pohled patrné, že jízdou na kole protáhnete nejen nohy, ale také svaly na hýždích, zádech, břiše a prsou.  Při pravidelném pohybu navíc prohloubíte dýchání a rozšíříte tak kapacitu plic. Rovněž tak urychlíte svůj oběhový systém, čímž do určité míry můžete předejít nemocem srdce. Lékaři také často předepisují tuto aktivitu při rehabilitaci po srdečních operacích. cyklo výlet Pokud je vaším hlavním cílem shodit nějaké kilogramy, zkuste udržovat během jízdy ideální tepovou frekvenci. K jejímu poznání slouží různé elektronické měřiče tepu, nebo se můžete spolehnout na jednoduchou poučku, která říká, že ideální tepová frekvence je tehdy, můžete – li u sportu bez výraznějšího zadýchání mluvit. Než poprvé šlápnete do pedálů, je důležité obstarat si správnou výbavu, ve které by zcela jistě neměla chybět helma a kolo vybavené všemi bezpečnostními prvky. V případě, že to myslíte s cyklistikou skutečně vážně, je dobré pořídit si cyklistické boty a kvalitní oblečení, mezi jehož vlastnosti by mělo patřit odvádění potu a schopnost termoregulace. Dbejte také na správné seřízení a nastavení kola podle vašich tělesných proporcí. V případě potřeby vám jistě poradí odborně vyškolení zaměstnanci cykloservisů. Před výjezdem je vhodné udělat strečink celého těla, čímž předejdete problémům s nataženými svaly. Pro netrénované začátečníky by mělo být toto pravidlo samozřejmostí. Totéž platí i po příjezdu. V případě, že trpíte bolestmi zad nebo křečovými žilami je vhodné zjistit, jaké je doporučení lékaře.  Pro posílení většího množství svalů kombinujte různé druhy sportů. Ideálním doplňkem může být například gymnastika, jóga nebo plavání.
Radush Autor Radush