Litá kola nebo klasické plechové disky

Úvodní stránkaLitá kola nebo klasické plechové disky
27.červenec 2015 od Magda v rubrikách Auto-Moto, Nové články
štítky Auto, Česko
Ještě před patnácti lety bychom takovou otázku vůbec nepokládali. Litá kola byla teprve na počátku svého zrození a jejich využití na osobní automobily bylo výjimečné. Postupně se litými koly vybavovaly luxusní vozy majitelů, kteří si potrpí na eleganci nebo na sportovní vzhled automobilu. Dnes mohou být u každého modelu automobilu využita klasická plechová kola i litá kola (elektrony). Jaké jsou lepší?

Neexistuje jednoznačná odpověď

Jednoznačná odpověď na tuto otázku neexistuje. Každý druh kol má samozřejmě své přednosti i zápory. Na základě znalosti obou dvou druhů kol a také na základě vašich konkrétních požadavků si vyberete ten správný model. My si dnes popíšeme oba druhy, představíme si klady i zápory daného modelu. Vy si tak budete moci lépe vybrat, který druh vám bude více vyhovovat.

Začneme s klasikou – plechová kola

Plechová kola můžeme jednoznačně označit jako klasický (základní), druh kol pro většinu automobilů. Základní předností plechových kol je jednoznačně cena. V porovnání s elektrony je poloviční. Další přednost oceníte v ochraně brzdového systému. Ten je mnohem lépe chráněn proti vniknutí nečistot, které by mohly způsobit jeho nedokonalou činnost. Větší zabezpečení ale omezuje vzdušnost kol a může docházet k přehřívání. Plechová kola mají klasický, pro někoho až obyčejný vzhled, což může být další negativní stránkou.

Litá kola jako známka elegance

Stejně jako u plechových kol, také popis elektronů začneme pozitivními stránkami. Mezi největší přednosti se jednoznačně řadí vzhled kola. Říká se, že litá kola dokáží pozdvihnout eleganci celého vozu o třídu výš. Pro tento luxus ale bude zapotřebí sáhnout o něco hlouběji do kapsy. Litá kola jsou vzdušná, takže nejsou tak náchylná k přehřívání. Ihned ale musíme zmínit i nevýhodu vzdušnosti, zejména pak v zimním období, kdy dochází k posypům silnic solí a štěrkem. Právě soli a prach ze štěrku se mohou dostat do brzdného systému a omezit jeho účinnost.
Magda Autor Magda