Končí vám STK na přívěsném vozíku?

Úvodní stránkaKončí vám STK na přívěsném vozíku?
24.září 2015 od Magda v rubrikách Auto-Moto, Nové články
štítky Auto

Co může způsobit problém na další STK?

Máte doma k osobnímu automobilu také přívěsný vozík, který se stal vaším doslova nepostradatelným pomocníkem? Nesmíte ale zapomínat na to, že také přívěsné vozíky musí v pravidelných intervalech Navštívit Stanici Technické kontroly, která oficiálně uzná vozík způsobilý dalšímu provozu. Intervaly STK u přívěsných vozíků jsou stejné jako v případě osobních automobilů. Povinná návštěva je tedy nutná 1x za 2 roky. Jak má vozík vypadat, aby STK absolvoval bez problémů?

Technici se musí na kontrolu soustředit více

V posledních letech výrazně na českých silnicích přibylo dopravních nehod, které byly způsobeny nedostatečnou kvalitou přívěsných vozíků. Aby se této situaci předešlo, tak Stanice Technické Kontroly na celém území ČR dostali příkaz provádět kontroly vozíků důkladněji. Absolvovat STK s vozíkem už není tak snadné, jako tomu bylo ještě před deseti lety, kdy byly kontroly přeci jen mírnější.

Nosná konstrukce a elektrika – bez nich nemáte šanci

Jestliže víte, že na vašem vozíku je v nepořádku některá z částí nosné konstrukce ani nemusíte na STK jezdit. Návštěva by byla zcela zbytečná, protože technici by vám vozík nadále nedovolili provozovat. Celá nosná konstrukce musí být ve stoprocentní kondici. To znamená, že nosná železa nesmí být prasklá ani nepřirozeně ohnutá. Stejná důležitost je přikládána také elektrickým rozvodům. Pokud jsou v nepořádku a nefungují tak, jak mají, technici opět další provoz nedovolí. Osvětlení, blinkry a brzdy musí fungovat. Ani krytky osvětlení nesmí být poškozeny. I to může znamenat překážku v úspěšném absolvování STK.

Další důležité části – kola, podlážka a bočnice

Co se týče důležitosti, tak na dalších pozicích jsou kola, podlážky a bočnice vozíků. U kol se kontroluje pevnost a stabilita jejich zavěšení. Kola musí pevně držet a nesmí se pohybovat. Myslete i na pneumatiky. Stejně jako v případě pneu na autech musí být i na vozíku dostatečný vzorek. Dále je na pořadu úložný prostor vozíku. Podlaha musí být celistvá a bez zjevného poškození. Svou kvalitu musí mít i bočnice. Tedy bez zjevného poškození a dostatečně pevné, aby se nevylamovaly, když za ně technik vezme. Zapomínat nesmíte ani na kvalitu detailů, jako jsou podpěrná kolečka nebo kulové čepy, které drží vozík pevně spojený s tažným zařízením na automobilu.
Magda Autor Magda