Jak posilovat imunitní systém

Úvodní stránkaJak posilovat imunitní systém
22.listopad 2014 od Magda v rubrikách Nezařazené, Nové články
štítky Imunita, Zdraví
Imunitní systém funguje jako ochrana naše organismu před nepříznivými a škodlivými vlivy z vnějšího prostředí. Pokud je silný, nemají škůdci v podobě virů, bakterií a dalších šanci. Jestliže je ale oslaben, jsme ve velkém ohrožení. Perfektní „kondice“ imunitního systému je extrémně důležitá a teď na podzim a v zimě nabývá ještě na větším významu. Díky méně příznivým klimatickým podmínkám jsme více ohroženi a náchylní k různým nemocem. Pokud nechcete být nemocní, je třeba imunitu posílit. Máme pro vás několik skvělých rad!

Zdravá strava jako nezbytný základ

Chcete-li silnou obranyschopnost, musíte jí dodat zbraně. Naše tělo potřebuje hlavně dostatek vitamínů. Jezte proto čerstvé ovoce a zeleninu. Pokud vás nebaví syrová, udělejte si lahodné koktejly. Prostě a jednoduše – ládujte do sebe ovoce, co to jen půjde. Nejdůležitější je dostatečný příjem vitamínů C. Důležité jsou i další vitamíny – zejména A, B, E a K. Pokud budete chtít, můžete si pořídit i doplňky stravy.

Hýbejte se!

Aby se váš organismus mohl bránit, musí být silný. Najděte si tedy minimálně jednu pohybovou aktivitu, kterou budete pravidelně vykonávat. Mohou to být třeba jen pravidelné procházky. Ideálním cvičením pro toto období je například jóga. Cvičit ji můžete v pohodě doma, při tomto cvičení se i krásně zahřejete.

Pozor na dostatek tekutin!

V chladnějším období se můžete setkat s tím, že nemáte pocit žízně. Na to si musíte dát obrovský pozor. Dodržování optimálního pitného režimu je důležité v i tomto období. Pijte především minerální vody, bylinkové čaje a vhodné jsou i ovocné džusy.

Otužování určitě ano!

Pokud chcete organismus posílit, měli byste se také otužovat. Ideální je saunování, při kterém dojde k prohřátí celého organismu. Tento typ otužování ale není pro každého. Ještě než vyrazíte do sauny, poraďte se s vaším lékařem. Otužovat se můžete také tím, že si budete pravidelně chodit zaplavat. Pokud se vám nikam nechce, otužujte se doma. Jak na to? Stačí si dopřát chvilkovou ledovou sprchu třeba každý druhý den.

Zbytečně netopte!

Lidský organismus je velice citlivý na změny teplot. Nepřehánějte to tedy s vytápěním vaší domácnosti. Ideální je udržovat teplotu okolo 20 stupňů. Pokud budete dodržovat těchto několik jednoduchých zásad, tak věřte, že nemoci budou mít jen mizivou šanci vás dostat!
Magda Autor Magda