Jak a proč začít s otužováním?

Úvodní stránkaJak a proč začít s otužováním?
26.únor 2015 od Magda v rubrikách Nové články, Sport, Zdraví
štítky Zdraví, Zima, Životní styl
Vaše zdraví dostává celoročně pořádně zabrat a zvláště v zimním období je to na něm hodně znát. Objevují se různá onemocnění v podobě chřipek či nachlazení, což je skutečnost, která mnohdy zamává i tím nejsilnějším člověkem a dokáže ho během jediného dne dostat na kolena. S nemocemi netřeba si zahrávat, protože by vám tuto lehkomyslnost mohly nepěkně vrátit. Každý rozumný člověk chce onemocnění zabránit, ještě rozumnější se mu snaží co nejefektivněji předcházet. Zajímá vás, jak jít lepšímu zdravotnímu stavu naproti, aniž byste každé ráno museli snídat tucet tobolek vitamínů? Pak si rozhodně přečtěte dnešní článek, ve kterém vám představíme snadný a především osvědčený tip, který nic nestojí a přesto pomáhá!

Otužování – krok ke zdraví!

Největší výhodou otužování je fakt, že vás skutečně nic nestojí. Již odjakživa je považováno za velkou ctnost. Už naše babičky a dědečkové věděli, že otužování prospívá zdraví! Proč se tedy otužování pravidelně věnovat? Tak za prvé zvýšíte pružnost vašich cév, vaše srdce vám jistě poděkuje, neboť otužováním zlepšíte jeho výkonnost, navíc se vám stabilizuje hladina cholesterolu v krvi a dokonce posílíte i nerovový systém. Při otužování se vyplavuje hormon štěstí – endorfin – a proto se není čemu divit, že po otužování budete mít dobrou náladu.

Jak začít?

Začátky nejsou nikdy snadné, ovšem pozor, ať je zbytečně nepřepálíte. Většina lidí si myslí, že otužování spočívá pouze ve sprše ledové vody, pod kterou stačí několikrát týdně (ne)dobrovolně vlézt a jakmile to zkusí, mnohdy zůstane jen u jediného pokusu. A to je špatně. Nejlepší způsob, jak se seznámit s otužováním, je otužování vzduchem. Co to znamená? Snažte se co nejčastěji chodit ven a nejlépe i svědomitě spát při otevřeném okně. Doplníte-li to navíc ranní rozcvičkou u otevřeného okna, věřte, že nic nezkazíte.

Studená sprcha až po několika týdnech

Studená sprcha se doporučuje až po několika týdnech zdravého vzdušného otužování. Začněte s vlažnou vodou. Nechte si vodu téct na předloktí vaší ruky a pokud pod proudem vydržíte i několik desítek vteřin, zjistíte, že pro vás není až tak studená. Nejdříve osprchujte obě ruce, následně svou pozornost zaměřte na dolní končetiny. Kritická část přichází až na horní polovině těla. Pokud se na to necítíte, nechte si vodu natéct do rukou a pak si ji po těle roztírejte – nebude to takový šok. Na závěr osprchujte celé tělo a pogratulujte si – zvládli jste to!
Magda Autor Magda