In – line bruslení - oblíbený sport dneška

Úvodní stránkaIn – line bruslení - oblíbený sport dneška
30.září 2014 od Radush v rubrikách Nové články, Sport
štítky in-line, Sport
Jízda na kolečkových bruslích je relativně mladý sport, ale přichází mu na chuť stále více lidí. V dnešní době můžeme potkat na bruslích lidi všech věkových kategorií. V českém slovníku již takřka zdomácněl pojem „in-line“, jenž pochází z angličtiny a přeložit by se dal termínem „v řadě“, což odkazuje na postavení koleček v brusli. Své místo si tyto brusle získaly i mezi profesionálními sportovci, kteří se zapojují do disciplín jako je in-line hokej, in-line rychlobruslení nebo třeba in-line tancování. Nadšenci provozující tento sport pouze rekreačně se věnují takzvanému kondičnímu bruslení. Jedná se o další aerobní sport, při kterém dochází ke spalování energie a zároveň zlepšování celkové kondice. Má podobně pozitivní vliv na lidské zdraví jako běhání nebo cyklistika. Na rozdíl od běhu je však mnohem laskavější ke kloubům a kostem, proto je vhodné i pro osoby s vyšší hmotností. Sluší se však podotknout, že cyklistika je v tomto ohledu ještě výhodnější.
inline bruslení
Během bruslení se zapojují nejvíce svaly na nohou, ale zejména dámy jistě ocení, že pracují i svaly na hýždích a bocích. Zcela nezahálí ani svaly zádové, což má blahodárný vliv právě při léčbě bolesti zad. Aby bruslení mělo na záda pozitivní účinek, je však důležité dodržet správný vzpřímený postoj. Rychlejší jízdu v předklonu je lepší ponechat spíše na období, kdy jsou na to záda předem důkladně posílená. Při bruslení se zvyšuje intenzita a hloubka dechu, čímž dochází ke zlepšení dýchací soustavy. Pozitivní efekt má tato aktivita i na oběhový systém, což pomáhá předejít mimo jiné riziku infarktu a dalších civilizačních chorob. Počet spálených kalorií závisí na mnoha proměnných. Jednou z nich je zvolené tempo. Nicméně důležitou roli v tomto ohledu hraje i faktor dodržení ideální tepové frekvence. Tu lze měřit pomocí elektronického přístroje nebo již zavedenou poučkou, že této tepové frekvence se dosahuje tehdy, pokud člověk může během pohybu bez výrazného zadýchání mluvit. V první chvíli je nutné počítat i s finanční investicí na pořízení bruslí. Zejména pro skutečné začátečníky je vhodné zakoupit také ochranné prvky, jako jsou helma, chrániče na zápěstí, lokty a kolena. Při setkání s ostatními bruslaři se pak přesvědčíte, že patří ve většině případů i do výbavy těch zkušenějších. Před prvními ujetými kilometry, je dobré procvičit tělo v rámci strečinku a totéž se doporučuje i po skončení. Předejde se tak natažení svalů. Aby se projevily pozitivní účinky tohoto sportu, je důležitá pravidelnost. Obecně lze doporučit provozovat ho minimálně dvakrát až třikrát týdně v celkové délce 2 až 3 hodin.
Radush Autor Radush