H.E.A.T. aneb když se hubne chůzí!

Úvodní stránkaH.E.A.T. aneb když se hubne chůzí!
4.červen 2015 od Magda v rubrikách Nové články, Sport
štítky Fitness, Hubnutí, Sport, Životní styl
Chůze je pro člověka naprosto přirozený pohyb, kterému se učí již v útlém věku. Chůze vede k běhu a jak je známo, pravidelným běháním si nejen zvýšíte kondičku, ale zároveň i zhubnete a posílíte si tělo. Málokoho by ale napadlo, že i chůzí, která mnohým z vás přijde naprosto obyčejná, můžete dosáhnout podobných výsledků! Jak? Hitem současné doby je cvičení známé jako H.E.A.T., které si získalo svět.

H.E.A.T. co to je?

H.E.A.T. – z anglického výrazu high energy aerobic training – představuje kondiční chůzi na speciálně navrženém stroji, při kterém se zapotíte a vydáte ze sebe maximum. Jeho největší předností je skutečnost, že nemezuje věkem ani pohlavím – své vlastní tempo si tak může udávat jak osmnáctiletá slečna, tak i padesátiletý muž. Cvičení H.E.A.T. vzniklo v Itálii v roce 2001 díky nápadu dvou sportovců a zarytých příznivců zdravého životního stylu – Marika Moretti a Max Grossi.

Jak probíhá cvičení?

Patříte-li mezi věčné začátečníky, kteří se v pohodlí doma odhodlávají k fyzickým aktivitám, leč bohužel stále neúspěšně, je H.E.A.T. to pravé právě pro vás! Proč? Jedná se o skupinové cvičení, které zpravidla čítá 8-15 lidí a to je pro ty, kteří nemají dostatek motivace tím nejlepším impulsem. Uvidíte-li vedle sebe cvičit dalších minimálně 16 párů nohou, donutí vás to překonat touhu slézt ze stroje a naopak ze sebe vydáte maximum.
Mechanický běžící pás
Cvičení probíhá na mechanických běžících pásech, jejichž úkolem je simulovat horské podmínky – díky možnosti plynulého regulování převýšení terénu a drobných válečků umístěných pod pásem tak skutečně nabudete dojmu, že stoupáte do vrcholků vršků po kamenité cestě.

Jak s H.E.A.T. správně začít?

Vymlouváte se před začátkem každé fyzické aktivity na svou nulovou kondičku? U H.E.A.T. nic takového zkoušet nemusíte! Ačkoli je pravdou, že každé začátky jsou těžké a je třeba je překonat, skutečnost, že se vaše kondice choulí někde v nulových hodnotách, není žádnou překážkou – u tohoto cvičení si sami můžete udávat tempo, které je vám příjemné a ve kterém nebudete mít problém vydržet.
Magda Autor Magda