Dojděte si pro zdraví a úsměv

Úvodní stránkaDojděte si pro zdraví a úsměv
4.říjen 2014 od Radush v rubrikách Nové články, Sport
štítky Sport
Chůze je nejpřirozenějším pohybem, který člověk vykonává. Přestože ne každý jí považuje za sport, může být prostředkem, jak se propracovat ke štíhlejší postavě a pevnějšímu zdraví. Navíc pobyt na čerstvém vzduchu prospívá i pleti, mozku a dýchací soustavě. Chůze je vhodná pro všechny věkové skupiny a je ideálním výchozím sportem pro osoby s vyšší hmotností, pro které by například běh znamenal výrazné zatížení kloubů a kostí. Obecně se doporučuje denně nachodit okolo 2 kilometrů. Již tato absolvovaná délka pomáhá předejít obezitě. Během chůze je zapojena celá řada svalů. Kromě svalů na nohách, jsou v činnosti i ty hýžďové, zádové a na bocích. Blahodárně se tato aktivita projevuje i na srdci, čímž se snižuje možnost srdečního onemocnění. Chůze také pomáhá spalovat adrenalin, tím se odbourává stres a navozuje pocit euforie. To, že procházky uklidňují nervy, věděly už naše babičky. V jednoduchosti je krása a pro chůzi to platí dvojnásob. Chodit můžete kdykoli a kdekoli. Pouze jen přizpůsobíte terénu a počasí své oblečení. Doporučují se pohodlné boty nejlépe s odpruženou podrážkou, jež tlumí nárazy. Vhodné je i prádlo s termoregulací, která odvádí vlhkost. Na podzim a v zimě oceníte zejména neprodyšné oblečení. Pro doplnění energie se můžete na cestu vybavit müsli tyčinkou nebo například ovocem. Stále častější výbavou se v dnešní době stávají turistické hole. Chůze s těmito holemi se nazývá Nordic walking. V nerovném terénu usnadňují stabilitu, ale rovněž významnou měrou pomáhají s odlehčením kloubům v kyčlích a kolenech. Je prokázáno, že chůze s pomocí holí zvyšuje energetický výdej a urychluje tak spalování. Princip této chůze spočívá ve střídání pohybu rukou a nohou. Když jde vpřed pravá noha, totéž udělá i levá ruka a poté se role obrátí. Z počátku nebude tento pohyb automatický, ale časem se koordinace zlepší. Tento styl chůze je vhodný i pro rehabilitační cvičení. Pokud se Vám nebude zrovna dařit se k chůzi přemluvit, stanovte si nějaký zajímavý cíl v podobě hradu, kulturní události nebo třeba oblíbené kavárny. Obáváte – li se, že nebudete v pravidelnosti chůze důslední, pořiďte si čtyřnohého mazlíčka, se kterým bude chození ven nutností, ale hlavně radostí.
Radush Autor Radush