Děti a otužování

Úvodní stránkaDěti a otužování
26.říjen 2015 od Dee v rubrikách Nové články, O dětech
štítky Česko, děti, Ženy, Životní styl
Pořád píšu o tom, jak je podzim krásný. Jak se mi líbí ty barvy a taky jak šustí listy, jak pouštíme draky nebo opékáme brambory v přírodě ... ha, už o tom píšu zas! Jsem děsná! Chci říct, že nejsem jen pozitivní člověk a zrovna podzim umím prožívat i zasmušile (i když nerada). Ráno je tma a večer je tma, větší zima, sychravo a taky se mi často chce spát, když se to zrovna nehodí. Podzim bývá někdy i velkou zkouškou naší imunity. Letos, co B. navštěvuje školku a já zas školu, doma se o nás bacili doslova perou! Ale my se s nimi bijem hlava nehlava a vytahujeme silné zbraně: bylinkové čaje, zázvor, šípek, česnek, domácí rakytníkový či jitrocelový sirup, rozmixované ovocné šťávy nebo silný hovězí vývar. Snažíme se léčit tak, abychom použili co nejméně tabletek, sirupů i dětských čípků. Naposledy, když nás ale podzimní nachlazení přemohlo, vzpomněla jsem si na dobu, kdy jsme chodili s manželem do sauny- opravdu to zabíralo! Ne, že bychom nebyli nemocní vůbec, to by nejspíš chtělo chodit delší období než jednu zimu, ale nemocní jsme byli snad jen jednou a průběh byl mnohem hladší než obvykle. Začala jsem tedy věřit, že otužování je skvělý pomocník v boji proti nemoci a právě takový pomocník by se jistě hodil i naší dceři.

Otužujte své děti

Většina dnešních dětí během dne pobývá v suchých a přehřátých prostorách, pobyt venku v chladných měsících je minimální a oblečení bývá často nevhodné. To vše vede k nižší  odolnosti vůči virovým onemocněním. Proces otužování využívá chladného vzduchu i chladné vody.
Děti a otužování

Otužování chladným vzduchem

Dobrým začátkem je spánek při otevřeném okně i v zimním období. Taky se na to chystáme, B. v tomhle díky bohu není po mně, mně je zima i u moře, když na to přijde, ale určitě ji zas na zimu vyměním peřinku za péřovou duchnu a vyberu teplejší pyžamko. Pomohou také každodenní vycházky, v zimním období ne na dlouho, ale spíše častěji. Nezapomínejte chladný vzduch pouštět i k vám domů: snažte se co nejvíce větrat. Teplota v místnosti, kde spíte vy i vaše děti by neměla v noci přesahovat 18 °C, za dne pak 22 °C.

Otužování chladnou vodou

Četla jsem více variant, jak otužovat děti vodou. V každé z nich však platilo: Otužování chladnější vodou lze provádět pouze u zdravého dítěte, s jeho souhlasem a postupně! Vhodnější je začínat omývání končetin vlažnější vodou, stačí jen chvilku po dobu 1 minuty. Postupně pak můžete teplotu vody snižovat a začít otírat celé tělo. Ideální je, když se dostanete na teplotu 20 °C. Pokud se vám bude dařit a dítě si na tuto teplotu zvykne, můžete přejít na sprchování. I v tomto případě je dobré začít opět jen častí těla a postupně přejít na tělo celé, sprchujte po dobu 2 minut. Po takovém otužování nezapomeňte svou ratolest řádně osušit a natřít vhodným krémem. Kdyby se náhodou stalo, že jste museli tento proces přerušit, začněte opět od začátku na příjemně teplé koupeli.

Děti v sauně

Do sauny můžete chodit již s batoletem, jen to nesmíte moc přehánět. Ze začátku stačí, aby v sauně pobylo 3 až 5 minut, při maximální teplotě asi 60 °C. Nepodceňujte přípravu a vše vašemu drobečkovi nejdříve vysvětlete, ukažte. Vezměte s sebou i nějakou hračku nebo knížku do odpočívárny. Myslete na pravidelný pohyb na čerstvém vzduchu a hlavně správné oblékání. Využijte cibulovitého vrstvení a dětem podle teploty během dne vrstvy přidávejte či odebírejte. Jakmile se dítě zpotí, je to signál, že jste ho moc oblékli. Stále kontroluje oblast za krkem, ruce, pokud je to možné i chodidla v botách. Zvlášť pokud se dítě již delší dobu nehýbe a vy jej nesete třeba na zádech nebo vezete na sáňkách. Přeji vám mnohá vítězství nad bacily, nedejte se!
Dee Autor Dee