Co je to BMI

Úvodní stránkaCo je to BMI
29.říjen 2014 od Magda v rubrikách Móda, Nové články, Sport
štítky Hubnutí, Móda, Zdraví
Když se člověk rozhodne udělat něco pro své tělo, začne cvičit, hubnout, držet diety nebo si alespoň upraví svůj jídelníček, často se setkává s nejrůznějšími pojmy. Najednou začne číst o věcech, kterým nebude rozumět. Bude se setkávat se zkratkami, které mu vůbec nic neřeknou. A jedním takovým neznámým pojmem je i BMI. Někdo o něm možná slyšel, pro někoho je to každodenní chleba, pro jiného španělská vesnice. Co to tedy BMI vlastně znamená? BMI – základní pojem Zkratka BMI skrývá označení pro index tělesné hmotnosti, anglicky – body mass index. Je to číslo, které se používá jako indikátor lidské hmotnosti. Jinými slovy – určuje, zda se člověk svou váhou řadí do oblasti podváhy, normální tělesné hmotnosti, nadváhy či obezity. Díky BMI se mohou určovat statistiky, ve kterých se porovnávají různé tělesné hmotnosti lidí vzhledem k rozdílné výšce. Jak si BMI spočítat? Chcete-li vědět, jakých hodnot dosahuje váš index tělesné hmotnosti, neváhejte si to spočítat. Váhu vydělte výškou v metrech na druhou. Příklad: Měřím 167 cm a vážím 56kg. Výpočet: 1,67 x 1,67 = 2,7889. Tento výsledek vydělím váhou: 2,7889:56 = 20,08 a to je hodnota BMI. Kategorie BMI Index tělesné hmotnosti lze rozdělit do 6 kategorií. Každá kategorie jednotlivci ukáže, kam se svou váhou zapadá a jak velká jsou jeho zdravotní rizika.
  1. Méně než 18,5 = podváha
  2. 18,5 – 24,9 = norma
  3. 25,0 – 29,9 = nadváha
  4. 30,0 – 34,9 = obezita 1. stupně
  5. 35,0 – 39,9 = obezita 2. stupně
  6. 40,0 a více = obezita 3. stupně
BMI do 20 Podváha je stav, kterému podléhají především modelky, které kvůli svému povolání často nejí. Rozumný člověk se tomuto stavu snaží vyhnout. Pro tělo a organismus je to nebezpečný stav, který s sebou přináší nejedno zdravotní riziko. BMI 20-25 Jsou-li hodnoty vašeho BMI v těchto hodnotách, můžete si gratulovat. Vaše váha je totiž ideální a vyvážená pro zdravý a plnohodnotný život. Svědčí to o vašem pozitivním přístupu k životu, zdravé a vhodné stravě a dostatku pohybu. BMI 25-30 Dosáhlo-li vaše BMI těchto hodnot, řadíte se do skupiny mírné nadváhy. Tento stav lehce zvyšuje zdravotní rizika, ale nemusíte se hned pouštět do drastických diet či dokonce přestat jíst úplně! K vyváženému stavu bohatě stačí dostatek pohybu. BMI 30-40 BMI v těchto hodnotách mluví o obezitě, která způsobuje vysoká zdravotní rizika. Pokud patříte do této kategorie, snažte se pro své tělo něco udělat. Popřemýšlejte o vhodné stravě a věřte, že i půl kila týdně bohatě stačí k tomu, abyste se za pár měsíců cítili lépe. BMI 40 a více Těžká obezita jde ruku v ruce s velmi vysokými zdravotními riziky. V tomto případě je nutné začít něco dělat a svou váhu snižovat minimálně o kilogram týdně. Lze toho dosáhnout vyváženou stravou a velkým množstvím pohybu.
Magda Autor Magda