Bolí vás záda ze sedavého zaměstnání?

Úvodní stránkaBolí vás záda ze sedavého zaměstnání?
8.září 2015 od Magda v rubrikách Nové články, Zdraví
štítky Kancelář, Zdraví

Bolí vás záda ze sedavého zaměstnání? Jak s bolestí zatočit?

Práce vsedě u počítače je v současné době náplní pracovní doby stále většího procenta obyvatel. Sedavé zaměstnání většinou není tak namáhavé fyzicky, jako spíše psychicky. Jedna část těla ale dostává zabrat opravdu významně. Samozřejmě se jedná o záda, která několikahodinovým sezením na židli nebo v kancelářském křesle trpí nejvíce. A často dochází ke zvýšené bolesti zad, která je nejen nepříjemná, ale může být i omezující v každodenních činnostech. Jak s bolestí bojovat?
Bolí vás záda

Ze všeho nejdůležitější je prevence

Bolestí zad způsobenou sedavým zaměstnáním je nejlepší bojovat ještě předtím, než se projeví. Tedy dodržovat preventivní opatření, aby se vůbec neprojevila. Velký vliv na bolesti zad mají především 2 skutečnosti – na čem sedíte a jak sedíte. V současnosti se výrobci kancelářských křesel stále více soustředí na to, aby židle podporovala správné držení těla. Při výběru kancelářské židle nebo křesla pro sezení v práci byste rozhodně neměli šetřit. Žádná židle se ale nedokáže postarat o dokonalé držení těla. To by vás kancelářské křeslo na začátku směny muselo zafixovat do správné polohy a uvolnit z ní až po skončení pracovní doby. Vy sami se musíte také snažit o to, aby vaše záda byla při práci rovné a vzpřímené poloze se správným úhlem loktů vůči tělu.

Vyhýbejte se práškům a mastem

Řešení, které využívá velké množství osob. Když začnou bolet záda, tak jednoduše vyloupnou z obalu lék na tlumení bolesti a jede se dál. Bohužel tyto léky by se měly využívat jen jako občasné řešení v opravdu potřebných situacích. Pravidelná konzumace nejenže může být návyková, ale tělu neprospívá. Navíc čím častěji budete léky využívat, tím méně budou účinkovat. Tělo začne být vůči působení látek imunní.

Pravidelně cvičení záda posílí

Ideální variantou také je, když svá záda budete pravidelně posilovat. Ta potom nebudou tak náchylná k bolesti jako záda, která nejsou posilovaná. Na posílení zad existuje hned několik cviků, které lze provádět bez náčiní a bez rozdílu věku, fyzické stavby těla i kondice. Mezi oblíbené patří výdrž ve vzporu na boku na jednom lokti, výdrž ve vzporu na loktech a na špičkách se zády ve vodorovné poloze nebo ležení na břiše a zvedání hlavy.

Pomáhá masáž

Jednou za čas by svaly potřebovaly také uvolnit od neustálého napětí a posilování. Nebojte se tedy navštívit masážní salon a nechte si provést odbornou masáž. V současné době jsou i specializované masáže zad pro osoby se sedavým zaměstnáním. Tyto masáže uvolňují především partie, které jsou při sezení na kancelářských křeslech a židlích zatěžovány a napínány nejvíce.
Magda Autor Magda