3 potraviny pro sílu a zdraví, které je v zimě nezbytné zařadit na jídelníček

Úvodní stránka3 potraviny pro sílu a zdraví, které je v zimě nezbytné zařadit na jídelníček
31.prosinec 2016 od chlad v rubrikách Zdraví
štítky Zdraví, Zima, Stromy, jídlo, Jídelníček

Palivem pro každý lidský organismus je potrava. Jedině skrze ni tělo získává vitamíny, minerály, vlákninu, bílkoviny a všechny další důležité látky. Naučte se jíst tak, abyste uspokojili mlsný jazýček a současně dodali „prémiové palivo“. Zdánlivě obyčejné pochutiny známé i ze staročeských jídel dokáží téměř zázraky.

Křen na mnoho způsobů

Křen selský se v českých zemích usídlil někdy ve 12. století a od té doby se stal součástí celé řady jídel a hojné využití má také v léčitelství. Je bohatým zdrojem vitamínu C, karotenů, z minerálů obsahuje železo, draslík vápník aj. Každý den bychom měli jíst minimálně jednu lžíci čerstvě nastrouhaného křenu. Dá se z něj udělat i netradiční med či tinktura. Pomůže stabilizovat trávení, močové cesty a činnost jater, prospívá při nachlazení, výrazně posiluje imunitní systém. Gastronomickým požitkem bude, když křen nastrouháte, přidáte brusinky, jablka, smetanu a budete servírovat jako přílohu k masu. Perfektně si tato směs rozumí se zvěřinou.

 

Zázvor nejen do čaje

V období zimy vám musí dělat společnost zázvor. Je to jeden z největších přírodních zdrojů cenných antioxidantů. Tyto látky pomáhají udržovat silný imunitní systém a vyplavovat z těla toxiny. V poslední době se testují i účinky zázvoru při léčbě rakoviny. Více přináší tento článek. I zázvor lze konzumovat na mnoho způsobů. Tradiční je čaj, sušený zázvor je zase skvělé koření. Úžasný je zázvorovo-citronový medový sirup. Vyrobíte ho tak, že plátky citronu a zázvoru vložíte do sklenice a zalijete medem.

Královna červená řepa

Možná nad řepou „ofrňujete“ nos, protože znáte jen její sterilovanou podobu. Změňte to. Červená řepa je královou zeleniny, obsahuje ve velké míře draslík, křemík, vlákninu, kyselinu listovou a další. Jejím unikátem je, že ani při teplené úpravě látky neztrácí. Je tedy jedno, jestli si připravíte lahodné smoothie či řepu upečete, pokaždé si zajistíte bohatý přísun cenných látek pro lepší fungování organismu.

Článek vznikl díky spolupráci s internetovým magazínem www.fittyn.cz. Zařaďte ho mezi oblíbené. Nabízí cenné rady, jak žít zdravěji a aktivněji. Pokud vás blíže zajímá zdravé stravování, oblíbíte si jistě rubriku Zdravá výživa.

 

chlad Autor chlad